lördag 13 augusti 2016

Semesterbilder - Lökken

Vi började i Helsingborg och fick se Tvåans lag gå till A-slutspel efter straffavgörande. Inte bra för en mor med känslor och ryggskott. De åkte ur i åttondelen, vilket var bra för oss - då kunde vi komma med en tidigare båt till Danmark.
 

Danmark är dejligt. Trots att vädret var svenskt.
De första dagarna trodde jag att vi skulle blåsa bort. Och då hittar jag på att vi skulle bestiga en sanddyn. Jo, stackars barn som blev blästrade av sand. Jag kan meddela att det gör ont.
Ett måste för mig när vi är i rätt del av Danmark är att åka till Skagen. Den här gången blåste det kuling och Skagerrak och Kattegatt kämpade en hård fight vid Grenen.
Vi gjorde ett första besök på Skagen Museum och det var en upplevelse.
 Lökken



  
 I år åt jag Stjeneskud på det sättet som det skall serveras och jag känner mig fortfarande mätt!
 Här bodde vi!