lördag 10 november 2018

Ensam hemma, typ

3/5-delar av familjen är i Nyköping.
1/5 sover sött.
Och den sista 5:e delen - jag - laddar inför storstädning a la Ke.Li.
(Storstädning a la mig, innebär stora delar kaos under en lång tid då jag städar överallt samtidigt, samtidigt som jag planterar om blommor, viker tvätt, färgar håret, rensar garderober och hittar på... "75 andra saker som är lika bra att göra när jag ändå håller på...")
Jag hade tänkt börja igår, men då fanns inte rätta energin där. Då tog jag mig ett bad, läste ut en bok och hällde upp det första glas vinet redan kl. 17.
Men idag hoppas jag att andan ska falla på.
Det är bäst att vara själv hemma när jag städar a la mig. Jag är verkligen inte lätt att ha att göra med sådana dagar. Men fan va bra det blir tillslut!

Pon on!

Inga kommentarer: