lördag 16 mars 2019

Kontrollbehov

Idag ska vi ha kalas för släkten eftersom Ettan och Tvåan fyllde år i torsdags. Vi blir 16 personer. Vi ska grilla och jag kör köpeklyft och färdiga tårtbottnar. Där finns ingen prestige. Men...
Igår hade Ettan fest och middag för sina vänner. Vi var ombedda att lämna huset vilket vi gör. Vi är hemma 22.15. Då måste jag marinera kött. Lägga mellan tårtan och fixa.
Nu väntar jag på att de 3-4 övernattade festprissarna ska vakna. Jag behöver städa över rummet våra nya gäster ska sova i. Lakan behöver tvättas och tumlas.
Men jag har inte ställt mig med armarna i kors i biorummet. Inte slamrat med grytor och lock.
Än håller jag kontrollfreaket i min knutna näve. Jag behöver träna på det här. Att vara lite chill och bara lita på att allt blir bra utan att jag styr i allt.
Ja, det var dagen livslektion.

Inga kommentarer: