lördag 4 april 2020

Okej, så vad händer nu...

Första dagen på 10 dagars ledighet.
Vaknade tidigt. Kollade på ett avsnitt av The wire innan frukost.
Men så infann sig ett slags vakum.
Så mycket att göra. Men ingen lust att göra någonting. Fast jag vill göra någonting. Inte bara vad.
Behöver jobba, nej, jag vill jobba, men inte första dagen på ledigheten kanske.
Städa, men städar jag idag kommer jag få städa igen innan ledigheten är över. Orka.
Stryka. Tråkigt.
Fixa i trädgården, men det är för kallt.
Sätta in 250 bilder i album som jag framkallat precis lagom till min ledighet.
Deklarera.
Rensa i skafferi.
Rensa i garderober.
Duscha blommor, plantera om.
Handla.
Rensa i kylen och frysen.

Listan blir lång. Men just nu sitter jag framför tv:n och kollar på Husdrömmar Sicilien. Och ingenting häner.


Inga kommentarer: