fredag 1 maj 2020

Sjukt uttråkad

Egentligen vaknar jag upp i Prag nu. I lägenheten som jag hyr tillsammans med man, bror och svägerska. Men istället sitter jag fast här i soffan i mitt vardagsrum där jag suttit i 4 månader. Nu börjar det bli trist. Jag lägger mig 22 och går upp innan 07. Helg som vardag. Det ända som skiljer vardag från helg är alkoholhalten i drycken.
Min vännina sa härom dagen: jag behöver ingen helg. Jag kan lika gärna jobba. Och jag känner likadant.
Jag försöker hitta på saker att göra. Som inte innebär slötittande på TikTok. Kanske ska jag hitta ramslök som inte växer i ett naturreservat. Eller se Billingen i körsbärsblomning. Det är på den nivån.

Risken är överhängande att jag beställer hem något skitdyrt på nätet. Bara för att få tänka på något annat en stund. Jag måste bara komma på vad jag inte behöver.

Inga kommentarer: