fredag 24 augusti 2007

Kajsa, ta och coola ner...

Så, då var 1:a glaset vin intaget. Jag vet inte vad som flög i mig, men efter det dammsög jag hall och kök och svabbade. Va fan, tat´lungt, lixom. Det är som om jag hade något att bevisa? Är jag en sån som kan gå in i väggen?

Den här dagen började 6.30.
Innan 8 var vi på Slarvans gamla skola och sa hej då.
Innan 8.30 var vi på Slarvan nya skola och lämnade henne för dagen.
Innan 9 var jag på dagis och lämnade Lilleman. Sedan har vi en lung period på 1 timme som jag somnade lillan och bloggade lite. Kollade igenom bilder som skall framkallas.
10 klipper jag gräset. Det måste göra 2 gånger, eftersom det blivit så långt. Sedan trimmade jag kanterna oxå, det blir ju så fint då. Räfsa gör jag bara mellan 1 och 2 klippet. Samlar ihop gräset i en tunna.
10.45 Matar lillan och bär ut lillan och gräs i bilen.
Kör till VC med överbliven allergi välling, typ 16 burkar. Hittar ingen bra parkering, får tillslut en plats ca 200 m bort. In på BVC för att höra om de vill ha vällingen. Inte, då bär jag ner alltihop till Apoteket. Hela tiden bär jag lillan på armen, jag orkar inte fixa ut lilla paraplyvagnen bakom allt i bagaget.
Kör till huset. Packar ur Ikea grejerna från gårdagens utflykt. Lastar i heltäckningsmatta och tak i skuffen.
Kör till tippen. Slänger matta, tak, gräs och tidningar.
11.45 Kör till Cramo. Hämtar gipshissen. Måste fälla några säten, men det går bra. Killen hjälper mig och skrattar åt att vi kämpat upp 3 skivor utan hiss...
12.00 Kör till ÖB, det enda stopp som inte var planerat. Bestämmer mig för en snabb kik uppe på Rydens Outlet. Bär lillan på armen. Hittar lego-tröjor billigt till barnen. Älskar att fynda och är på gott humör! Nere på ÖB köper jag en hel massa grejer, men glömmer sopsäckarna jag gick in för att köpa.
12.40 Kör till huset. Lyfter in hissen. Struntar i att åka till tippen med ett lass till. Fixar tillbaka sätena och inser att jag inte hinner hem och fixa lunch.
Åker hem en vända i alla fall och lastar ur grästunna och tung ÖB kasse. Lillan somnar i bilen.
13.00 åker till MC och tar ett meal i driven.
13.15 hamnar i lång kö vid Mode-korset. Äter strips i kön.
13.25 stannar på skolan parkering. Käkar hamburgaren. Inser hur illa det ser ut, men blodsockret är långt så det är bara att tugga på.
13.30 inne på skolan och hämtar Slarvan. Väl i bilen inser hon att det luktar MC Donalds i hela bilen. Jag har några ynka sprips kvar som hon tuggar i sig.
13.40 Dagis. Inser att Lilleman inte kan sätta sig i bilen utan att känna MC doft. Frågar om de vill tävla med mig hem. Jag i bilen, Lilleman och Slarvan springer. De vinner stort. Kångkar upp lillan och barnens väskor och landar i köket, Lillan måste äta.
14.00 Barnen vill ha glass, barnen vill att jag skall låsa upp cyklar. Barnen vill åka och bada. Jag vill ingenting. Fixar kaffe och bullar. Sedan gör jag ingenting...

...tills blodsockret dimper igen och maten åker fram. Sedan händer det där med dammsugningen. Vad sysslar jag med?
Nu händer det inget mer idag! Barnen skall nattas, och 2 glas vin till ska intas sedan är det go´natt!
Mannen kommer hem vid 21. Han lär fixa morgonvällingen...

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Du är så rolig! Du går på känsla!

Ninne sa...

Haha! Jag blev helt slut av att bara läsa!