torsdag 16 september 2010

Njuter...

...av lugnet just nu.
Ofta kommer jag på när vi är mitt upp i racet att vi haft en lung period. Nu kom jag på den lugna perioden i tid, innan den är över.

Lillisen fyller snart 4 år och har lagt flera saker bakom sig och det går att resonera med henne lite grann. Hon har sovit 2 nätter utan nattblöja och det går jätte bra. Inga blöjbarn=inga småbarn i huset och det high fiveade vi på igår, Mannen och jag!

Lilleman har det bra i skolan och fröken berömde honom igår för att det funkar så bra. *andas ut*

Slarvan sköter sina läxor och fritidsaktiviteter med bravur och gnäller aldrig över arbetsbördan. Igår sa hon vid kvällsmaten: "Vi är världens bästa familj!" och då har vi i alla fall gjort någonting rätt någon gång...

Mina veckomatsedlar funkar toppen. Jag är övertygad om att det spar tid och pengar.

Pluggandet har legat på hyllan några veckor, men nu skall jag ta tag i det igen.

Inga stora renoveringar har påbörjats i Huset på Öster, men vi väntar spänt på att få dra igång med 2 badrum och en tvättstuga. Huga!

3 kommentarer:

Tudorienne sa...

Härligt att höra! Jag saknade er när vi passerade med tåget igår.

Chrissan sa...

Ja, det gäller att leva i juet och ta vara på tiden då det är lite lugnt.
Jag gör detsamma just nu.
Tar det lugnare hemma... andas ut och laddar inför en tuff höst med mycket jobb...vilar innan stormen kommer.;)

Ninne sa...

Låter finemang alltihop!
*kram*