tisdag 7 september 2010

Skulle jag säga upp mig eller hur var det nu?

I hemboken: "Lilleman var väldigt hungrig och hade ingen frukt med sig. Det vore bra om ni kunde ta med en frukt varje dag."

Jag vill svara: Men för helvete. Frukten låg på sin plats på trappräcket. Måste jag lägga allt i väskan, varje dag? För att sedan tillägga: Jag började 07.00 och var sådeles inte hemma när pojken gick till skolan. För att på så sätt bolla över allt på Mannen.

Lillemans jacka är borta. När hade du den senast frågar jag? och får en axelryckning till svar. Surkärring som jag är och djävligt trött på att ha stenkoll på allt tvingar jag honom att ringa alla de kompisar han var hos i helgen. Förutom det, ringer jag Mannen för att kolla om han hade den på kalaset på teknikverkstan i lördags. Får ett 50/50 svar.

Jag var 25 mil bort. Men borde haft koll på jackan i hemstaden. För Lilleman har inte en aning.

Det kommer bli kallt för min son i vinter om han tappar bort grejer och glömmer i hans tackt. Och jag kommer få hjärnblödning, eller så säger jag upp mig...

4 kommentarer:

Sus sa...

Kan ni inte ta med flera frukt på måndagen så det räcker hela veckan?
Jackan kommer nog tillrätta.
I vår familj har Hjärtat mer koll på saker än jag.

Undrar om han tänker säga upp sig också.. =0/

Chrissan sa...

Jag har sagt upp mig.
Eller slutat curla.
Timea 9 år måste börja ta mer ansvar för sitt.
Även Milian som bara är 5.
Så det så! :)

UlGu sa...

Jag har provat med att säga upp mig, tyvärr får jag avslag varje gång. En av gångerna Johannes slarvade bort sin jacka, låg den på mitt på skolgården i flera dagar men han kunde ändå inte hitta den. Men man måste ju öppna ögonen för att kunna se det man letar efter.
Kram

Ninne sa...

HAHAHA! Förlåt men jag gapskrattar för det var så roligt skrivet. Skönt att det händer på fler ställen, att man inte är ensam.