tisdag 26 april 2011

Älska vardagen?

På ett sätt älskar jag vardagen. I alla fall när det rullar och allt flyter på.
Jobb, hämtning av barn.
Diskmaskinen ur plockad och i plockad.
Maten förberedd.
Tvättmaskinen igångsatt.
3 barn + 3 kompisar.
Allmän iordningplockning av hemmet.
Packa upp Treans dagiskasse, fylla på med t-shirtar och shorts.
Allt medans Mannen springer milen på berget.
Jag förbereder att ta ett varv på 2½:an, senare ikväll, då han ger barnen mat, puttar dom i säng och oljar in altanen.

Det går lätt i hundra knyck, vardagarna.
Vad är det han säger Mads? "Det är inte dagarna som går, utan dagarna man minns." Och nu finns den här dagen förevigad i cyberrymden. Annars hade den lätt ställt sig i raden av alla andra vardagar. Förutom att det var den här dagen jag tog mig upp i spåret på berget...

1 kommentar:

Lisa sa...

Heja heja! (och lite ironiskt olika inlägg har vi idag... Men jag gillar också vardagen för det mesta!)