måndag 11 april 2011

Det är tur att jag har veckorna, annars skulle jag aldrig orka med helgen

Det började med att jag jobbade på min lediga fredag. Vi hade enhetsmöte. Jag var kallad med en fin inbjudan. Väl på jobbet, 08.15, frågade chefen varför jag var där? Är inte du ledig?
Ibland är det tur att jag inte är snabb i reaktionerna, om man säger så. Jag lät det passera med ett snett leende.
Sedan vilade/sov jag mig igenom eftermiddagen och kände mig helt färdig. Tog mig igenom mitt halvkilo räkor med nöd och näppe.
I lördags var vi ute i trädgården vid 11(!). Beskar träd för glatta livet i flera timmar, med en paus för att åka till Coop och handla mat (iförd trädgårdsmundering). Somnar ovaggad efter ett glas mousserande rött (!) vin hos grannen.
Söndagen skulle ägnas åt städning och studier. Det var lika roligt som det låter. Som grädde på moset tvättade jag x antal tvättar med overaller, täckbyxor, vinterjackor som fick torka ute i solskenet. 2:an hade sitt bowlingkalas och Mannen fortsatte våra förberedelser inför badrumsrenoveringen.

Nu är det äntligen måndag och jag får vila ut på jobbet!

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Jag vet. Vi kom på att vi måste kalla in hjälp för att få ihop våre projekt.