torsdag 19 maj 2011

Jag och mina i-landsproblem...

Okej, ett erkännande är i pipeline.
I helgen duschade vi på Ranebos anläggning så fort vi kom åt. I måndags och tisdags duschde Ettan på gympan. Igår duschde Tvåan både på gympan och efter fotbollsträningen var Tvåan och Mannen inne hos grannen och lånade dusch.
Jag var hos frissan i måndags och färgade bort det grå. Då tvättades sådeles håret rejält... Men idag är det tre dagar sedan. Tre dagar. Förstå att jag har det riktigt jobbigt nu. Som tur är är det dusch på jobbet planerat till 11.15, så jag står ut, det gör jag. Trean "svettades" inatt, men det var inte svett, det var kiss. Hon får en handfatsdusch med varmvatten från vattenkokaren innan förskolan.
Det går, det gör det, men jag vill bara ha lite medlidande. Tack!

10 kommentarer:

Sus sa...

allt mitt medlidande går till dig!

Mvh Hon som tvättar håret varje dag och skulle typ döö om hon inte fick göra det

Ke.Li sa...

Rör-killen, en glad 20+, kom just och konstaterade att jag såg glad ut ändå, men jag vet inte...

Anonym sa...

Har du testat torrschampoo? Det känns inte rent men ser fräscht ut iaf. Deesutom ger det lite volym.

Jag måste också tvätta mitt varje dag men fuskar med torrschampoo när jag börjar tidigt.

Ninne sa...

Japp medlidande! Men på grund av vår dusch i källaren har vår badrumsrenovering kunnat halta i två år. Skulle gärna ha lite fett hår nu istället:-)

Tudorienne sa...

Stackars mina systrar! Själv har jag inte nåt köksgolv att tala om. Te- och kaffeaffaraterna står i badrummet nere!

Ke.Li sa...

Torrschampoo! Att jag inte tänkte på det! Tack Annica!

Och sis 1 och 2, det är synd om oss. Och sis 2 kom inte här och snacka om FETT hår... ;)

Sus! Jag hade faktiskt vant mitt hår av med dusch och tvätt varje dag till att "bara" göra det varannan. Både hud och hår gillade det upplägget bättre. Men tre dagar är lite för länge, även för mig.

kalle sa...

ju mer man duschar desto fetare hår får man, tänk på det.

Madlar sa...

Fy så hemskt fast en nyttig påminnelse hur bra vi har det med ständig tillgång till rinnande vatten.

Anonym sa...

Den här är superbra:
http://eleven.se/bjorn-axen-styling-powder-with-mattifying-effect-6968.html

Kostar runt 120-130 kr.

Ke.Li sa...

Värt varenda krona!