måndag 20 februari 2012

En vacker dag lär jag mig...

I helgen var vi i Stockholm, barnen och jag.
Sportlovs-kultur-mys skulle vi ha. 
Eller jag ville att vi skulle det. 
Det ville inte barnen. 
Ibland vill jag lite för mycket och tar mig vatten över huvudet. 
Så min son slog bakut rejält på lördagen.
Nordiska museet. Vem fan bryr sig?
Dagen efter tog hans syster över "Mamma, det är som vi har bytt själar idag.", sa Tvåan förvånat när hans syster ställde till med en rejäl scen på pendeln in till stan.
Söndagen ägnades åt Naturhistoriska Riksmuseet och Cosmonova.
Jag blev fan i mig åksjuk på bion. Tur att Deep Sea inte var 3D, det hade jag aldrig klarat av.

Två av mina nya arbetskamrater satt på samma tåg hem som mig och barnen. Hoppsan.
Jag har inte erkänt att det var min 5 åring som sjöng den här låten för full hals från Hallsberg och hem...
(Jag lät henne hållas. Hon åter inte lika trevlig när hon sätter sin andra sida till, det lilla rara barnet.)

Inga kommentarer: