söndag 12 februari 2012

Söndag

Idag är en sån där söndag, som är lite tristare än andra dagar.
Jag städar, men inser att efter vi har ätit är det lika smuligt på köksgolvet igen.
Det spelar liksom ingen roll.
Då blir jag trött och går ner i tvättstugan och hänger samma tvätt som jag hängde förra söndagen typ. Då går jag upp igen och plockar ur diskmaskinen med samma disk som igår och dagen innan det.
Sedan ställer jag mig och lagar mat, som i och för sig, inte är samma mat som varesig igår eller förra söndagen, men det är hack, hack, hack, visp, visp, visp och någon som rynkar lite på näsan.

Man skulle kunna tro att det är PMS, men jag kan inte ens skylla mitt sinnestillsånd på det.
Snart är det i allafall kväll och jag kan lägga mig och hoppas att imorgon är en annan dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland känns livet som i den där filmen Måndag hela veckan.

Same same.

En Lisa... sa...

Fint beskrivet! Men du är ju bra på att älska vardagen nästan alltid :)

Ke.Li sa...

Ja, just det. Jag glömde det Lisa!

Ibland blir mitt mantra lite uttjatat...