söndag 22 april 2012

Lista - äntligen (det var länge sedan sist)

1. Du ska tillbringa en månad i en välutrustad stuga på en öde ö. Du får ta med dig en levande varelse och tre personliga föremål, vad väljer du?
Leif GW Persson, mobilen, min favorit kudde och Anna Jansson serien.


2. En deppig tonåring i din närhet tycker att livet känns rätt meningslöst. Vilken film eller bok skulle du sätta i hans eller hennes händer för att inspirera och ge perspektiv på tillvaron?
Little miss sunshine

3.Vad är det onödigaste inköpet i din garderob?
Allt som jag köpt och aldrig använt. De senaste exemplaren har jag precis givit bort till min syster. (Och jag hoppas innerligt att det inte är underklänningen för 600 spänn.)


4.Din arbetsgivare har avsatt 50 000 kr för din "personliga utveckling" i år. Du får själv välja vad du ska spendera dem på. Hur kommer du att använda dem?
Ett halvårs tjänstledighet som ägnas åt pyskologistudier.


5.Berätta om din senaste riktiga aha-upplevelse!
Aha! Mitt dygn har bara 24 timmar, som alla andra!


6.Om du fick en miljon kr skattefritt i arvode, skulle du då tacka ja till att medverka i en dokusåpa eller reality show? I så fall vilken?
Wild kids


7.Nämn en person som du skulle vilja träna för om du fick chansen?
Paulo Roberto


8.Nämn en djurart du skulle vilja få prova att träna?
Delfiner

9.Vad är vardagslycka för dig?
När allting bara flyter på och alla är glada och friska, med spontana inslag av olika slag, så som en fikagäst, baka scones med barnen eller en stund i solskenet på altanen.

10.Vilken position i syskonskaran har du (endabarn, storasyster, mellanbror etc), och tror du att det har påverkat dig i livet?
Mellanbarn med en 2 år äldre syster, en 5 år yngre syster och en 10 år yngre bror. Jag tror min plats i syskonskaran påverkat mig postitivt. Min bror fick jag tjata mig till och det är ett tjat värd all möda! Idag är jag otroligt glad att vi är fyra, så otroligt kompetena människor på olika sätt.

11.Vilka hobbies/intressen har du om 20 år?
Fotografering och resor.

Inga kommentarer: