söndag 4 augusti 2013

Att tag i saker

Hela sommarlovet har jag legat i startgroparna för att städa köket grundligt. Torka av uppe, i och utanpå skåpen. Rensa ut gammal skit som aldrig används. En gång vart 10:e år händer det, typ. Men så plötsligt rann inspirationen till, trots att det är underbart väder ute.
 
Ett stort problemområdet i köket har varit skåpet med termosar och vattenflaskor.
Är det rimligt att en familj på 5 personer har 17 vattenflaskor?
Konstigt att det är svårt att stänga luckan?
7 termosar är kanske också lite att ta i, men de är i olika storlekar och några har det aldrig varit kaffe i och är fortfarande fräscha. Men problemet är alltid att hitta rätt lock och mugg till rätt termos. Tidpunkten för att para ihop rätt är alltid 5 minuter försent morgonen för barnens utflykt.
Men nu djälvar har jag utverkat ett system. (Garva lagom nu syrran.) Detta kommer bespara mig massor av hårda ord 08.05 den 17 oktober, typ.
 
PartyLite förrådet kan nu fyllas på!
 
Typ, 70 olika lock och bara 40 lådor. Hm. Nu är allt sorterat.

3 kommentarer:

Tudorienne sa...

Wow, imponerande!
(Du menade andra syrran va?)

Ke.Li sa...

Nä, jag menade dig. Du vet ju hur jag är med stensäkra system (på bl.a. Inhandling).

Anonym sa...

Wow! Är mycket imponerad! Tänk att det är samma skåp som är våra värsta hemma. Termos, vattenflaskor, lock och lock och lock. Blev riktigt inspirerad och undrar om det ska bli köksskåpen som blir mitt projekt när jag är ensam hemma en kväll i veckan... /Lisa S