tisdag 13 augusti 2013

Sista semesterdagen

Jag är så redo att gå tillbaka till jobbet.
Under hösten kommer jag tyvärr bara jobba 60 %. Det låter kanske skitgött, och det stämmer. Fram till att lönen kommer.
Jag vill jobba som gymnasielärare och då tar jag det jag får.
60 % hade varit gött när barnen var små. Nu är barnen stora och detta ger mig tid för mig själv.
Nu är det meningen att jag ska återfinna lusten att powerwalka och svettas tillsammans med andra för att nå ett högre välbefinnande. Jag återkommer om detta.

Sedan kommer jag behöva leta extrapriser på mat när det minskas 6000 kr i lönekuvertet. Det förstår ju vem som helst att det kommer att ta tid.

Sista semesterdagen ska ägnas åt målning av (gerillataktik) grillstaket.
Fika med mamma och syskonbarn.
Ringa farmor.
Packa fritids- och jobbväskan.

Inga kommentarer: