torsdag 29 augusti 2013

Planen för att få dagen att gå...

1. Skjutsa fyra 10 åringar till friluftsdagen.
2. Träna mig runt 2,5 km, med de jättefina träningsstationerna längs vägen.
3. Handla, svetten till trots.
4. Duscha, dricka kaffe, betala räkningar.
5. Äta pastasallad till lunch.
6. Hämta fyra 10 åringar från friluftsdagen.

Vad jag ska göra i eftermiddag står fortfarande höjt i dunkel. Men med huset fullt av barn finns det alltid någon att skälla på eller ett gräl att medla i.

På fredag skall jag ägna mig åt förtroendearbetstid och vara en påhejande fotbollsmamma.
Förhoppningsvis motar jag känslan av långtråkighet i grinden denna veckan.
(Samtidigt är jag lite orolig för att de ska hitta en kurs åt mig och höja upp mig på 100%. Shit. Att vänja sig vid deltid går snabbt.)

1 kommentar:

Ke.Li sa...

Inte ett skällande så långt ögat når. Nu har jag istället ähnat eftermiddagen åt tvätt och att läsa ut min bok.