lördag 8 februari 2014

Men vänta lite nu...

Jag har sett fram emot 5 dagars ledigt, eller 9 om man räknar med helgerna.
Men just nu så vet jag inte riktigt om det här med ledighet är bra för mitt tålamod.
De frågar mig om allt.
"Maaammmaa!"
"Maaammmaa!"
Hela tiden.
Det kan handla om allt mellan himmel och jord.
"Var ska jag lägga den här smutsiga strumpan?"
"Kan jag lägga den här kniven här i diskhon?"
"Kan du hjälpa mig och packa i?"
"Kan du hjälpa mig att packa ur?"
"Kan du skriva ut en sak åt mig?"
"Maaammmaa!"
"Maaammmaa!

Så har vi det här med fotoframkallnings strulet uppe på det.
Alltså. Jag tror att jag håller på att bli sinnessjuk.

1 kommentar:

Cayenne sa...

Jag kan inte annat än hålla med. Ikväll är jag ungefär tusen gånger tröttare än vad jag är efter att ha gått upp tidigt och varit på jobbet hela dagen. Är det inte mat och disk, är det bråk och stim. "Maaammmmaaaa, hon xxxxxx. Se till att hon slutar".

På torsdag har vi byte i bregottfabriken - då får maken två ensamma heldagar. Fast skillnaden är att jag inte kommer jobba över till halv nio.