måndag 18 augusti 2014

Av hänsyn...

...till känsliga läsare (Ul.Gu) så visar jag inte bilderna från igår kväll, då tunnan och garageuppfarten återigen fylldes av 1000-tals små vita fluglaver. Sjukt äckligt och obehagligt på alla sätt och vis.
Utan jag väljer och lägga upp saneringsbilderna. I morse ringde jag Ellinor på kommunen som visade sig vara en mycket förstående ung dam. Hon lovade en extra tömning under dagen och efter lunch kom dom. 
Det var sjukt sörjigt och kläggigt.
Nu har jag ägnat tunnan 20 minuters sanering. Problemet löst.
Nästa sommar kanske komposteringen tar en liten semester den också. 
Jag vill aldrig mer behöva uppleva det här.
"Överdriver du inte lite nu, mamma?"
Skulle inte tro det!


7 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt jobbat!
/Mannen på tjänsteresa....

Tudorienne sa...

Fast alltihop var ju kommunens fel. Om de bara hade tömt tunnan ordentligt så hade detta inte hänt.

UlGu sa...

Fy, vad äckligt (jag ryser). Jag hade inte ens med munskydd skurat tunnan. Jag beundrar dig att du gjorde det själv.
Maken vet att han hade fått komma hem och göra det. Jag som skriker för en spindel.....jaja och alla andra äckliga småkryp.....

UlGu sa...

Jag grämer mig redan inför ev kackerlackor på Karpathos.......
Det blir inga roliga nätter ihop med mig om jag hittar en kackerlacka på vårt rum....

Ke.Li sa...

Det finns en anledning varför jag föredrar Europa framför mer exotiska semesterparadis. Kryp och djur.
Jag är ju till och med rädd för katter...

Kräva att få byta rum om du hittar kackerlackor. Det gjorde vi.
Om du undrar varför P jämt ska låsa upp och dansa varje gång han går in på hotellrummet är det för att skrämma iväg krypen. Fast du - 5-stjärniga hotell bör väl vara fria va?

UlGu sa...

Jag, inte var hotellet billigt så några krav måste man ju kunna ha.... När vi var på Rhodos för 2 år sedan, var jag irriterad på att P stängde balkongdörren hela tiden när jag öppnade. Sista kvällen erkände han att han hade slängt ut en stor kackerlacka första dagen och han inte ville ha en hysterisk fru så vi skulle hålla dörren stängd. Jag sov inte särskilt mycket den natten. Så fungerar jag...

Ke.Li sa...

Han erkände tillslut!