tisdag 19 augusti 2014

Tänk på mig idag

10.30 ska jag till Arbetsförmedlingen på informationsmöte.
Jag ska försöka att hålla mig lugn.
Min arbetslöshet är på flera sätt självvald, eftersom jag aktivt väljer bort ett yrke jag har utbildning för. Jag ska försöka att inte tvingas arbeta med något som jag inte vill. Senast som fritidspedagog var jag nära den berömda väggen och jag vill inte tillbaka till den frustration jag kände inför mitt uppdrag.
Igår sökte jag ett jobb med en timmes pendling, enkel resa. Det är låååångt i min bok, eftersom jag aldrig haft längre till jobbet än 15 minuter på cykel.

I alla fall har jag givit mig fram till jul med springvikande. Då främst inom förskolan. Det känns okej. Det ger mig också möjlighet att vika på gymnasiet.

Dagens mantra är att andas.
Fast först tårtkalas på barnens skola!

3 kommentarer:

UlGu sa...

Hoppas det gick bra på arbetsförmedlingen.
Ulrika

Ke.Li sa...

Jo, det gick bra och snabbt också.
Resten av veckan vikar jag på olika skolor. Vi får se hur det känns efter 2 dagar på högstadiet. #beförmig

UlGu sa...

Jag ber för dig!
Mirella står också uppskriven som vikarie på förskola, förskoleklass och låg/mellanstadiet. Dom ville även att hon skulle ta på högstadiet också men det ville hon inte....