måndag 13 oktober 2014

Att göra listan:

Första hela veckan på nya jobbet med arbetstiderna 07.45-16.45.
Mannen reser i veckan.
Barnen har extra träningar.
Jag skall krångla in 4 träningspass.
Men helgen är ledig och oplanerad.

Fokus ligger på att det skall rulla på så smidigt som möjligt.
Lägga mig tidigt och gå upp tidigt, så vi kan vakna utan stress.
Få den yngsta att förstå att vi måste samarbeta kring att komma ihåg gympakassen och byxorna i torkskåpet på fritids.

Nu måste vi börja med matsedel igen. Vi måste hjälpas åt och turas om, så både Mannen och jag hinner med träning och hushållssysslor.
Jag tycker det är svårt att komma på snabb, enkel, billig och nyttig mat som barnen äter.
Jag orkar inte laga mat som de petar i. Alla måste bli mätta. Och jag orkar inte bli arg för en så enkel grej.

Kom gärna med förslag. (OBS! Den ena älskar inte fisk. Den andra älskar inte pasta. Ingen äter sallad eller soppa.)
Måndag: Smörgås och ägg
Tisdag: Köttbullar och makaroner
Onsdag: Köttslimpa och potatis
Torsdag: Pannkaka

Inga kommentarer: