torsdag 30 oktober 2014

Västa smällen i mannaminne

Igår, vid tio på kvällen vill Tvåan ha hjälp med sin garderob. En klädstång hade åkt ner.
Jag stod på huk och tog i för att få dit stången. Men fästet brast. Och jag for med pannan rätt i in en garderobshylla. Smällen hördes i hela huvudet innan smärtan kom. Och herre djävlar.
Jag säckade ihop.
Sonen blev jätterädd och orolig. Jag segade mig upp med tårarna brännande bakom ögonlocken. Jag höll ihop tills jag kom upp och fick fryst dill på bulan, då kom tårarna. Det gör ont i hela pannan.

Lite smink tog bort det värsta stecket, men det känns i hela anskitet.


Pappa tror att jag kanske fått hjärnskakning. Jag börjar tro honom. Fan.


2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Stackare. Är det hjärnskakning måste du stanna hemma. Om man inte vilar så kan det bli värre.

Ke.Li sa...

Mycket bättre idag.