onsdag 1 oktober 2014

Min man och hans resor

Jag står för planeringen för familjen privat.
Mannens jobbresor fixar han med själv. 
Fast han hade behövt mig. Mina oroliga frågor om pass och nycklar, nessesärer och telefoner.
På någotsätt tar han sig från A till B och ofta med alla sina saker.
I våras sökte han sina kostymbyxor på ett hotell i Finland, efter 3 månader kom de med posten.
Härom veckan åkte han till och från England utan giltigt pass.
Nu är hans mobil hos en taxistation i Berlin. 

Någon som ska till Berlin snart?

4 kommentarer:

Tudorienne sa...

Jag har frågat på fb, tycker folk åker till Berlin jämt.

Ke.Li sa...

Det är ju svårt att skicka ner ett redan frankerat kuvert med Tyska frimärken. Jag fattar om de inte orkar fixa med hans frakt och lägga ner tid på det.
Men, men, den är återfunnen och inte i fel händer. Bara det är väl bra.

Anonym sa...

Vi åker nog till Berlin fast inte förrän i december. Då kan vi hämta telefonen./PaMa

UlGu sa...

Jim kanske kan kolla med Stephen Hintze på Llentab. Han är på Llentab och jobbar i några dagar. Han bor utanför Berlin.
Ulrika