måndag 2 mars 2015

Några borden...

Under min sjukskrivning har jag ägnat mycket tid åt att skicka efter bilder. Det är lagom arbetsamt men oerhört tidskrävande. Vi har sjukt mycket bilder. Galet.
Men nu är ca 800 bilder påväg hem och jag tänker ägna påsklovet att få dem i album. Det är också oerhört tidskrävande. (Men lite roligt också, eftersom jag faktiskt gör det...)

Några andra borden här hemma är:
- rensa bland bilder och göra ny säkerhetskopia
- introducera TV-serien Matador för Mannen
- sortera i barnens minneslådor som står i källaren
- rensa och sortera förrådet i källaren i allmänhet
- rensa bland kläder och skor
- sälja, skänka och slänga leksaker
- sortera papper i arbetsrummet
- gå igenom våra försäkringar och kolla runt för att pressa kostnaderna 
- beskära äppelträd, räfsa löv (framsidan+baksidan)
- göra fotobok om renoveringen av huset
- gå till banken och skaffa mig 1. Investeringssparkonto 2. Få hjälp med svisch 3. Ta tag i pensionssparandet
- gå ner 5 kilo
- dammtorka ovanpå saker, typ skåpen i badrummet och garderoben i hallen

Det var nog det - för nu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fixar du på en förmiddag. Börja med banken. Kram ninne

Ke.Li sa...

Hahaha! Du har en härlig tro på min förmåga!😉

Anonym sa...

Den här listan kan jag kopiera. Skulle leda mig långt. Men det var något överväldigande i den som får mig att tveka......./Ma

Ke.Li sa...

Jag vet. Så vet du vad som händer mamma?
Jo, jag häller upp en kopp kaffe till och spelar en ny nivå på Candy Crusch.