tisdag 31 mars 2015

Nya tider väntar

Idag var jag på besök på mitt nya jobb.
Jag skulle egentligen dit i fredags, men fick ställa in. Så idag var det dags! Jag har längtat! 
17 stycken 1-3 åringar på heltid fram till juli. Eftersom mina barn gått på förskolan känner jag lokaler och pedagoger känns det som att komma hem. Jag vikade endel där i höstas och barnen hade blivit så stora!

Eftersom jag för varje dag som går känner mig piggare ska jag dag ta tag i huset, tvätten och sånt som blir liggande när man är sjuk. I lite makligt tempo sådär.
Imorgon har jag lovat sonen ID-kort och bankkort fixande, och inte ens en influensa kan stoppa det, för allas vår skull. Den pojken kan tjata. Den pojken har otroligt svårt att ta ett nej, hur högt det än skriks ut för vilken 100: rade gång det gör det. 12 års träning gör att vi kompromissar bättre nu och onsdag på påsklovet är utlovat för några veckor sedan. Då är det onsdag på påsklovet som gäller.

Inga kommentarer: