söndag 24 februari 2019

Vad andra säger

Först känns det omöjligt att ta sig igenom all smutstvätt.
Sakta, men säkert tar man sig fram.
Men, hur jag än gör blir det kö och läggs på hög. Stora högar.
Idag ska jag sakta ta mig ner i ikea-kassen med stryktvätt. 
Andra frågar till mig, "Men vad är det du stryker? Jag stryker aldrig."
Jag stryker, uppenbarligen, heller aldrig.
Men när jag stryker är det sånt som är skrynkligt. Dah.
Skjortor, blusar, chinos, typ så.
Min man har ett möte-skjorta-kund-kavaj-jobb. Och det blir endel skjortor som ska strykas i och med det. Andra säger mig, "Men din man får väl för fan stryka sina egna skjortor."
Och jo, min man stryker sina egna skjortor och även mina blusar. 
Min man hänger och viker tvätt. 

Så idag tittar jag på VM i skidor och stryker. Och tänk, när jag kommit in i ett flow med två-pricks blusar så går det av sig själv. Det är ju inte direkt ett stort tankearbete som behövs bara lite - just do it.


Inga kommentarer: