lördag 6 april 2019

När vi går från 0 till 100

"Äh, vi åker in på A-möbler och kollar om de har möbeltvätt", säger Mannen, eftersom jag lyckades smutsa ner soffan igår kväll.
Väl där hittar jag skitsnygga stolar till köket. En pinnstol i whitewash. Mannen gillar inte whitewash. Han tycker det är så 2000. Jag gillar ek bättre jag också, men jag gillade formen och priset (nedsatt till 930 kr). Men den är lite djup och bred för vårt kök och köksbord. Tyvärr.
Men visst är den fin!

Så går vi ner en trappa på affären för att titta på lakan. Det är då Mannen får syn på sex turkosa matstolar som står och skräpar runt ett bord. 
Skit coola. Visst. 
Lite väl turkosa? Ja. 
Sköna? Jätte.
Fast bara sex stycken, vi behöver väl åtta? Det finns två grå.
Lite konferensanläggning? Ja.
Skiter vi i det? Ja.
Och så åkte vi hem och mätte. Bestämde att de fick plats och åkte och hämtade hem dem.
De kostade under 500 lappen styck och vi gjorde affären en stor tjänst som tog med dem hem. 

Nu kan jag leta teakmöbler a la 50-tal i lugn och ro.



Inga kommentarer: