måndag 15 april 2019

Surdegar

Bankaffärer. Flytta pengar. Avsluta konton. Lära mig det där djävla kontot hos Avansa.
Försäkringsfrågor. Är det sjuk- och olycksfallsförsäkring jag har via fackförbundet? Eller är det bara olycksfall?
Rensa i garderoben. Vara lite hård. Även om jag går ner tre storlekar...kommer jag vilja ha de här tio år gamla klänningen?
Rensa i frysen. Rensa i kylen. Rensa i skafferiet.
Rensa bland bilder och göra nya säkerhetskopior.

Jag har att göra. Men det ger energi, det där görandet. Nu står jag i telefonkö hos Swedbank för att avsluta ett konto som jag slutade använda för 15 år sedan. Jag har 0kr där, men de skickar ut årsbesked varje år och då får jag slöseriångest; tid, resurser, pengar, miljö. Så nu tar jag ett krafttag med det här och gör lite.

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Superskönt, önskar jag var lika duktig.

Ke.Li sa...

Om sanningen ska fram så kom jag inte så långt...