torsdag 30 juli 2009

Älskade Maria!

Min väninna ringer.
En av mina äldsta, bästa vänner. En sån, som man bara fortsätter där man var, senast vi träffades.
Vi träffas bara några gånger om året och ringer inte varandra särskilt ofta heller. Men nu har hon äntligen anammat facebook. Den vardagliga kontakten är skön.

Idag när hon ringde så sa hon att mina statusuppdateringar på facebook var så korta. Måste man skriva så kort?

Nej, det måste man ju givetvis inte. Man gör som man vill, men har man 3 bloggar att uppdatera, så får man vara lite effektiv...

Hon är rolig, min vän. Det är kul att hon har ägnat tid åt att fundera på detta. Hon som är så otroligt smart och kunnig. Hon som lärt mig massa viktiga saker. Hon som hjälpte mig skaffa telefonabonemang och sånt. Hon lär sig facebook nu. Det är kul!

1 kommentar:

AnnaSv sa...

Jag har några gamla vänner som inte har facebook (ännu) och det är lite tråkigt, faktiskt. Jag gillar att hålla koll på vad folk gör och så utan att man behöver ringa/träffas. Alla har så fullt upp alltid och facebook är ett enkelt sätt att hålla kontakten på. Och korta statusuppdateringar är ju tillräckligt för att veta att "dom finns där".

Kram,
AnnaSv - som är urusel på att prata i telefon. Håller mer än gärna kontakt via datorn eller sms. Förresten heter jag AnnaSv på Facebook om du vill adda mig ;)