torsdag 29 april 2010

I 150 knyck på motorvägen

Det är sjukt mycket hela tiden.
Massor som jag vill ha gjort och massor som måste bli gjort.

Till helgen skall jag dricka vin med en vännina och hennes familj i deras fina hus i Glada Glansen.
Min syster fyller 30 (men vi pratar inte så mycket om siffror och så).
Min systerdotter fyller 6 (vi pratar väldigt mycket siffror med henne).
Jag tänkte en tur till IKEA, jag behöver lite grejer till jobbet.
Min 35+ syrra och hennes familj kommer på besök.
Mannen har beställt singel och grejer för att fixa till i trädgården.

Men visst. Det rimmar ju.
Sedan skall jag lämna in en uppgift och förbereda en opposition och en muntlig framställning.

Och jag har inte ens tagit upp allt som ligger på jobbet.

Men det ordnar sig och det som inte hinns med, hinns inte med. Det är inte hela världen.

5 kommentarer:

Tudorienne sa...

35 + klarar sig ju rätt bra själv. Tänker mig en liten tur till café med fyra ungar. Just for the hell of it.

Ninne sa...

Åh nu blir jag väldigt stolt att ni kommer!

Ninne sa...

Fanns ju en del att konkurrera med menar jag:-)

Ke.Li sa...

Jag har tänk mig att följa med. Present till Tovan MÅSTE inhandlas. Lillisen skall välja. Det blir en barbie. Det har hon redan bestämt.

Ke.Li sa...

Men Ninne! Det fattar du väl att jag hade kunnat stryka allt utom att fia dig?