torsdag 15 april 2010

Tråkigt, tråkigare, tråkigast - torsdag

Vilken tröttsamt tråkig dag jag haft idag.
Mannen överraskade och kom hem tidigare än beräknat med krämbullar till oss alla. Men inte ens det fick mig på bättre humör.
Jag tror allvarligt att det enda som kan få mig på riktigt gott humör just nu är en rejäl shoppingtur. Men inte med 345 kr på kontot.

Jag har bäddat rent Slarvans säng, tvättat och hängt tvätten i solskenet. Planerat 2 perenner runt stenen på baksidan. Städat toaletten uppe och rensat avloppet i tvättstället. Spelat kort med barnen. Lyckats plocka bort allt påskpynt. Sorterat tvätt i allas garderober och ändå känns det så futtigt, trist och långtråkigt.

Imorgon är det fredag. Hoppas den rätta känslan kan infinna sig då.

2 kommentarer:

Stark och fri sa...

Åh, samma här! Hoppas att det snart blir roligare, mer spännande och mer pengar på kontot!

Sus sa...

Men att hänga tvätt i skolsken skulle jag tycka om!