söndag 11 april 2010

Sjukstuga

Min son har feber och hostar. Sådär så det gör ont i en när jag hör honom. Andas rossligt. Men han hävdar att han inte har ont i halsen. Mest klagar han över att inget smakar gott.
Igår yrade han i sömnen trots att alvedonen tog ner febern från 40 till 38. Han ropade och garvade och tittade på oss, frågande föräldrar, som gensat antog att han skulle spy, eftersom han alltid gör om det är något som felar i hans lilla kropp.
Nu har han 39 i feber och jag ställer in mig på några dagar av pusslande för att få ihop vardagen. Men först skall jag ut i solskenet och beskära äppleträd, för det jobbet tar aldrig slut!

1 kommentar:

Karin sa...

Stackars liten! Hoppas att han kryar på sig och att du får ihop pusslet med vab och vardag! Alltid en utmaning.
Och tack för din fina kommentar kring vårt husköp som gick i stöpet. Det värmde! Tack!