fredag 21 januari 2011

Detta kan väl knappast stämma?

Fick en inbjudan från klassfesten.com. Trevligt, tänkte jag och ögnade igenom adresslistan. Nästan hälften bor kvar i stan.
Jaja, jag har ju inte direkt kommit så långt jag heller.
2½ mil.
Fast om man räknar alla mil jag flängt fram och tillbaka så blir det ju en sträcka i alla fall. Skall man mäta graden av lycka genom att ränka antalet mil man tagit sig från hemstaden, så blir det ju lite patetiskt. Det inser jag också.

Sedan skulle jag räkna ut vilket jubileum det handlade om och stötte genast på patrull.
-91 till nu.
20 år?
Skulle inte tro det.
Jag räknar allvarligt flera gånger och inser tillslut att det faktiskt är 20 år.

Ja, den festen kommer jag i alla fall inte gå på. Det är ju bara massa gamlingar som kommer vara där och då passar ju inte jag in...
Fast det är rätt trevliga gamlingar. Det är det ju förstås. Och om jag fyller dem med punkbräs från Blåkiosken, så kanske det funkar.
Och hur jag än försöker förneka det så var ju den här fan så bra. Fan så bra.

4 kommentarer:

Sus sa...

Jag har också fått en...=) Ännu mer år där.

Ke.Li sa...

Det är ju inte klokt. Hur fan gick det till liksom?

En Lisa... sa...

Reagerade också på att "alla" bor kvar!!!! När hade vi jubileum senast? inte var det väl tio år sedan?!

Ke.Li sa...

Jo, det måste va tio år sedan. Slarvan var född, men inte så gammal.
Men det kan bli kul.