söndag 16 januari 2011

Helgen i bilder!

I torsdags var det dags för Musikquiz på Harrys. Jag hade givetvis tagit fel på dag, med eftersom jag är en relativt bekymmersfri själ och flexibel, så passar en fest liksom vilken dag som helst! Team Illeris lyckades skrapa ihop 19/27 poäng. Vi får dopa oss till nästa gång!
Om jag skall vara lite allvarlig så innebar helgen en del arbete också och ut-rätande av några frågetecken. Plus skapandet av några nya...
Anki och jag hade några timmar att döda innan tåget tuffade hemåt och lite shopping hanns med. Här är min nya lunchlåde-kasse från Lagerhaus.

När vi vaknade på hotellet i lördagsmorse hade det kommit 15-20 cm snö. Om jag översätter det till SJ språk innebär det inställda tåg och timmevis av förseningar. Jag var arg redan innan jag kommit till tågstationen. Men det visade sig vara i onödan och SJ höll både tider och anslutningar. Ibland har man tur!

Väl hemma mötte nyklippta herrar och kramiga flickor upp, en tacomiddag och ett (två) glas rött. Efter nattning av barn+översovande kompisar nöjt vi av På Spåret och Skavlan via Svt Play.

Idag njuter vi av en skön slappar söndag i hemmets lugna vrå.

Inga kommentarer: