måndag 24 januari 2011

Ke.Li ger sig in i filmdebatten

Guldbaggegalan ikväll. Kan det bli mer ointressant?

Jag har givetvis inte sett en enda av filmerna som är nominerade, eftersom jag aldrig går på bio. Skulle jag få för mig att gå så är det inte svårmodigt svenskt, när jag äntligen fått barnvakt och tid över. Jag har Snabba cash här hemma någonstans, men har inte tagit mig tid att se den. Jag skulle vilja se filmen om Cornelis. That´s it. Om Farsan kom ut i år, så har jag sett halva. Vi hyrde den på DVD i december.

Tittar man på nomineringslistan så är det fyra filmer som gjorts i Sverige i år: Svinalängorna, Sebbe, Till det som är vackert och I rymden finns inga känslor.
Och som sagt. Orka. Intressepilar och sånt. Det är så sjukt pretto att man dör.
Jag tittar hellre på färg som torkar.
Bilden är från svt.se

Inga kommentarer: