tisdag 24 januari 2012

Fritidskunskap, 50p

Idag startade jag upp en ny kurs.
Gav en uppgift till eleverna att fundera över hur deras dygn är uppdelat och hur mycket av deras tid som är fritid, egentligen.

Efter jobbet har det gått i ett: hämtningar, lämningar, läxläsning, skjutsning, matlagning, handling, allmän disk-tvätt-plock, läggning av barn.

Nu, 20.15, har jag fritid, som jag ägnar åt ett blogg-inlägg, det tar ca 5 minuter. Efter det skall jag göra en pp om skolbarnets utveckling till imorgon klockan 8.

Fem minuters fritid, på en dag. Ja, så kan det vara.
Lär dig älska vardagen annars är du f-u-c-k-t.

4 kommentarer:

Anonym sa...

En extra timme per dygn hade onkeligen varit bra!

Anonym sa...

Jag funderar också på att läsa Niceville. Är den sorglig? Jag vill bara lättsam läsning just nu.

Ke.Li sa...

Åh! Den är jätte bra. När jag läst den färdigt skall jag se filmen, som också skall vara bra.
Läs den, absolut!

Sus sa...

Tunnelbanan är min tid. Och träningen. Och frukosten....

Det är rätt soft att inte ha små barn kom jag just på.