torsdag 5 januari 2012

On the to do list!

Julen, den skulle ju ut. Så hade jag ju bestämt. Den står nu ihopplockad på matsalsbordet och i hallen nere och väntar på vidare transport ner i lådor och in i förråd. Hur kan det vara så jobbigt?

Stryktvätten tog jag upp när gardinerna skulle strykas och ligger kvar. Kanske finns det lite Tour de Ski att glana på samtidigt som den tas om hand? (Jag hade tänkt att göra det igår kväll, men det är så svårt att stryka när man ligger nerbäddad i sin nya Fatboy.)

Treans rum. Det enda som inte dammsugaren kommit in i. Just nu lagar hon mat med alla hårsnoddar och spännen. De ligger överallt och ingenstans. Det krävs tålamod för att städa upp i den röran. Har jag det idag? Nja.

Sedan vill jag planera några lektionen och grovplanera våren i några kurser för mitt nya jobb! Men den karamellen spar jag till imorgon. 

Vi ses på andra sidan jullådor, hårspännen och Tour de Ski.

Över - ut.

Inga kommentarer: