onsdag 7 maj 2014

Funderingar och regn

Jag är ganska trött just nu.
Orkar inte riktigt toppa på jobbet och jag är inte van vid det.
Sitter framför Platsbanken på kvällarna och googlar runt.
I en grannkommun söker de en Äldrepedagog och jag blev helt till mig. Lite ett steg åt sidan, men något som ligger mig varmt om hjärtat.
När jag jobbade som fritidspedagog och kände att jag satt fast drömde jag om att starta ett EU-projekt. Det skulle innebära att jag skulle jobba med äldre på större boenden som pedagog. Det är uppenbarligen vad en Äldrepedagog gör. I Malmö kan man utbilda sig till det. Jag hade missat att det ens fanns en utbildning. Ska jag söka och blända dem med min strålande personlighet?

3 kommentarer:

UlGu sa...

Det är väl klart att du ska!! 😊

Chrissan sa...

Sök allt du känner som rätt för dig.
Och kontakta de arbetsgivare du helst vill jobba hos och meddela att du finns.
Lycka till! /mvh arbetsförmedlaren

Sandra sa...

Ja, sök. Och lyssna på tipset att höra av dig till skolor/ställen som du vill jobba på. Det gjorde jag och det gick jättebra ;). Stort lycka till!