söndag 18 maj 2014

Söndag=veckans bästa dag

Söndagsångest, jo, den känner jag till. Men nu var det länge sedan jag kände av den. Nu är den bonusdagen. Det som inte hunnits med i veckan görs på söndagar: träna, städa, tvätta eller bara ha det gött i ett makligt tempo.
Idag är det en fotbollsmatch som skall skjutsas till och gärna bevittnas. 
Vi ska städa av huset. Mannen nere och jag uppe.
Bädda rent (längtar redan tills jag får gå och lägga mig i det rena frasiga lakanen).
Kanske klippa en häck, om vi hinner.
Jobba lite.
Baka fröknäckebak och göra nya mellanmålssmoothies
Det som hinns med är bra, men ingen sliter ihjäl sig.
Långa pauser med en kopp kaffe är redan inplanerade.

Nästa helg är det fotbollscup för två av tre barn och konfirmation på 30 mil tor på schemat. Inget makligt tempo då inte, så nu är det bäst att njuta.

Inga kommentarer: