fredag 7 september 2007

"Fen shui" ang. dukar

Nu har jag packat en sopsäck med dukar, diskhandukar, förkläden och grytlappar.
Jag slängde 2 dukar. Jag tittade igenom flera stycken efter fläckar efter stearin. Jag hittade inga. Sedan kom jag fram till attt jag förhoppningsvis redan slängt fläckiga dukar.
Jag sorterade som sagt ut 2, men det var säkert 7 till som jag inte använt i radhuset. Vi har bott här i 3 år. Borde inte de gå till tippen det oxå? Sedan tar det emot att slänga dukar som jag fått av mormor. Det är givetvis dukar hon inte gillade eller hade tröttnat på. Det var ju därför jag fick dem. Eller duken jag fick som tack efter en praktikperiod på gymnasiet från Myrstackens dagis. Jag blir så vilsen. Över några djävla dukar. "De kan vara bra att ha på utemöblerna." Jo, men jag köpte snygga vaxdukar till utemöblerna i somras. Skall jag ha dukar på dukar? Jag kan inte hålla på så här. Då blir vi aldrig färdiga. Får jag inte plats i garderoberna i nya huset kan jag ju slänga dem då. Eller hur?

3 kommentarer:

Tudorienne sa...

Jag kan ta en duk faktiskt, om du har någn snygg över.

Ke.Li sa...

Du kan välja och vraka, nästan...

Ninne sa...

SLÄNG!!!!