fredag 7 september 2007

Ke.Li hjärtar Anita

När jag kommer till dagis luktar det underbart. Äpplekaka och vaniljsås. Lilleman blir jätte arg på mig. Han vill inte gå hem. Han vill äta äppelkaka.
Efter 5 minuter av: "Vi kan göra egen äpplekaka" och "När jag börjar jobba igen, kommer du äta mellanmål på dagis varje dag." Så lackar jag ur och säger: "Här är dina grejer, nu går jag..."

Då kommer fröken utspringande från avdelningen och ville bara tala om för mig vilken bra och snäll son jag har. Trygg och med glimten i ögat. "Det är inte alla barn som har förmånen med en så trygg uppväxt, som min son har..." Hon ville inte att jag skulle gå från dagis med en konflikt på näthinnan, och det lyckades hon ju med. Jag sa att konflikter som den här hör lixom barn-föräldralivet till. "Jo, men du tar det ju så bra!" Va! Vilken gullig människa, lite lätt disträ och virrig, men hon vet ialla fall hur man gör en mor på gott humör!

2 kommentarer:

Stark och fri sa...

Gulligt att få höra det! Mer sånt behöver man.

Ninne sa...

Haha det där har jag väl sagt 100 gånger men det biter väl mer om dagis säger det?!