torsdag 20 september 2007

Att kunna fokusera på en sak.

Jag har insett en sak om mig själv. Jag kan inte göra en sak åt gången. Jag måste ha typ minst 3 grejer på gång. Just nu fikar jag nere, hämtar lillisen från sin sovstund (skall byta på henne oxå), lägger in ett inlägg på bloggen, packar Slarvans rum och kokböcker nere i köket. När jag satt nere och fikade, la jag patiens, samtidigt som jag ringde farmor. Det är inte konstigt att jag aldrig blir färdig. Men min mamma är så snäll. När hon var här tidigare i veckan, utbrast hon "Ni är ju så organiserade!" (Hon menar i vår packning och stundande flytt.) Jag vet inte riktigt om jag håller med.

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Du har alltid kört "system" och inte en sak i taget. Din hjärna är väl gjord för multitasking.

Ke.Li sa...

Är den verkligen det. F-n, det går mest förrunt i hela huvudet!