onsdag 30 september 2009

Den här bloggen...

...är full med information som ni givetvis skiter fullkomligt i.
Så här kommer ytterliggare ett inlägg på temat: fuck it and move on.

Stryktvätten.

Billingen påväg mot Kebenekaise.

1 augusti gifte sig min syster. Klänningen jag hade på mig då ligger inte ens längst ner i strykhögen, vilket innebär att det är minst 2 månader sedan strykbrädan var framme.
Så egentligen är det ju inte så farligt. Att stryka 6 gånger om året. Tyvärr så tar det ju en halv arbetsdag att få den undanstökad.

5 kommentarer:

Stark och fri sa...

Ja, jag är då mest imponerad av hur mycket kläder ni måste ha!
och här hemma stryks det kanske 20 gånger om året, men då är det 2-3 plagg åt gången! :)

Ke.Li sa...

Jo, mycket kläder blir det.
I den här strykhöen ligger det 30 av Mannens skjortor och Lilleman står väl för 6-7 stycken.
Annars är det mest tjejernas kjolar och klänningar. Jag stryker mycket mindre idag än vad jag har gjort.
Mina föräldrar stryker lakan, så nu kanske du förstår var jag kommer ifrån.

Madlar sa...

Håller med, strykning är för bedrövligt tråkigt!

http://baravaramadlar.blogspot.com/2009/03/skyldig.html

Ninne sa...

Herregud vad mycket kläder ni måste ha. Fast ni byter väl inte på hela familjen 2-3 ggr/dag som vi med kräkbebisar gör...!
Jag gillar när det är prydliga högar i garderoben så jag stryker en hel del. Fast Sagas bodysar har jag fått sluta med, hon har de typ 2 timmar åt gången så det är liite ovärt.

Sus sa...

Jag stryker aldrig.
Köper strykfria kläder.
Smart va =)