tisdag 8 september 2009

Tyst min mun, så får du socker

Ikväll är det föräldramöte på skolan för Slarvans klass.
Jag har varit representent i föräldrarådet och tänker avgå ikväll.
Jobba 75% och sedan 50 % studier och fackligt arbete täcker min tid fullkommligt.
Hur skall det gå?
Mannen hade lovat att gå på föräldramöten, eftersom jag aldrig kan vara tyst, eftersom jag alltid säger ja! Nu kan han tyvärr inte närvara och jag sitter och tränar på att säga "Nej, tack!".
Det går sådär.

Återkommer.

Hemkommen.
Fröken: "Nu har 2 mammor suttit i ett år och då är det dags att byta. Frivilliga? Eller skall vi gå enligt klasslistan?"
Så jag gick hem ett åtagande mindre!

1 kommentar:

Ninne sa...

*flinar*
du är suverän men även ditt dygn har bara 24 timmar - så passa på att banta lite mer i dina åtaganden.
Kram!