måndag 1 mars 2010

Hur gjorde vi första och andra gången?

Idag är förskolan stängd på grund av att de måste skotta taket. Min första dag på VFU:n är därmed inställd. Ingen perfekt början direkt. Jag får väl ta igen det genom att vara bländande imorgon!

Så jag ägnar dagen åt att pott- och toaträna Lillisen. Hon är inte totalt ointresserad av Hello Kitty trosorna. Hon är däremot TOTALT ointresserad av att bli av med blöjan. Det har inte hänt något en enda gång att det kommit något på toaletten. Inte ens som en olycka eller av ren tur.
Hon är 3 ½ år. Så det är lite dags. Jag tror att hon kommer vara torr innan hon börjar skolan, men jag är tokigt trött på bajsblöjor och då menar jag allvar. Jag erbjöd mig inte ens att byta babyblöjor i helgen. Så trött är jag på blöjbytarsvängen.
Önska mig lycka till. Men det är inte säkert att jag hör, eftersom jag kommer tillbringa dagen i tvättstugan.

9 kommentarer:

Ke.Li sa...

Okej, 10.15 första duschningen ett faktum. Hon kände inte ens att hon kissat och var blöt. Detta kommer inte att gå så bra. Men vi har många Kitty-trosor, så vi försöker igen. Hon blev inte ledsen när hon kissat på sig som tur är.
Nu står mobilen på alarm 10.55. Jag har redan hunnit sätta henne 2 gånger på toa. Detta är ett heltidsarbete.

Ke.Li sa...

11.20 var det dags för dusch nummer 2. Ingen 2:a än så länge dock.

Lisa sa...

jobbigt läge, det gäller ju att bunkra upp ett 20-30tal trosor/kalsonger och kanske låta det bli lite obehagligt?

Ke.Li sa...

Nu ger jag upp för dagen.
Ett lyckat försök och 3 duschningar. En 2:a i trosorna och en på toaletten.
Nu åker blöjan och pyjamasen på. Nu är tålamodet slut.
För idag i alla fall.

UlGu sa...

Jag minns när vi hade pott-träning med Slarvan här hos oss och hon gjorde tvåan på Hugos rum. Hon var så söt när hon tittade på mig och sa, det gör inget. För det var ju precis det jag sagt till henne en stund innan.
//Ulrika

Anonym sa...

Hon kommer att slänga blöjan åt he...en vacker dag när hon har bestämt sig. Men jag förstår dig att du tröttnar på blöjorna.
/Lena

En Lisa... sa...

Holger kör sitt eget race. Kissar på pottan sedan i julas utan olyckor men VÄGRAR göra nummer två på rätt ställe, då ber han att få ta på sig en blöja... Kan se honom på lågstadiet smita in på toa och kränga på sig en blöja ;)
Nattblöja då, när slutar de med det?

En Lisa... sa...

Holger kör sitt eget race. Kissar på pottan sedan i julas utan olyckor men VÄGRAR göra nummer två på rätt ställe, då ber han att få ta på sig en blöja... Kan se honom på lågstadiet smita in på toa och kränga på sig en blöja ;)
Nattblöja då, när slutar de med det?

Ke.Li sa...

Slarvan var torr ganska tidigt. Lilleman var senare kanske 5 år. Han var torr med böjla men så fort vi skulle testa utan så var det kört.
Men det kommer, med den minsta också. Det är bara det att jag är otålig!