tisdag 16 mars 2010

Men är det värt 580 kr?

Idag var vi hos drop in frisören i källaren på stora gallerian i stan.
Drop in är min grej: NU har jag tid. NU vill jag klippa mig.

Så väl där sätter jag Lilleman i frisörstolen först. Inga problem och avslutar med blå sprayfärg.
Sedan är det Lillisens tur. Jag har försökt att toppa henne lite själv, men riktigt bra har det aldrig blivit. Hon sitter som ett ljus. Trots att hon inte tycker om att kammas låter hon frisören härja runt och hon njuter av att få beröm för sitt fina hår och hur fint hon sitter.

Nu är hon uppklippt och snebenad. De fina blå stjärnorna och glittret är bortduschat. Och nu har hennes vackra lockar kommit fram igen.

Bilden är från juni, 2008.

3 kommentarer:

Sus sa...

Åh vilket hår!
Och vilken underbar färg!

Madlar sa...

Oj vilket underbart hår!

Ninne sa...

Frisören är alltid värt pengarna. Vardagslyx. Och hon som har så underbart vackert hår, såklart ni ska kosta på det!