söndag 17 oktober 2010

Att kunna ta kritik på ett konstruktivt sätt

För ett tag sedan sa Mannen att han inte tyckte att jag skulle hålla på att plocka på Lillisens rum hela tiden. Låta det vara och låta henne leka.

Så nu har jag ägnat rätt lång tid åt att göra en gång till och från sängen till natten. Tagit åt mig av kritiken och verkligen försökt jobba med att inte se hur djävla skitigt och rörigt det är.

Idag, när jag äntligen städade, hittade jag:
- sönderklippta cerpentiner med hårspännen fästade i bitarna.
- ekollon och kottar.
- vår skruv att lufta elementen med.
- mitt idrottsrabatthäfte, som jag letat efter i 3 dagar.
- 2 strumpor, instoppade i en av plastgrytorna.
- alla Fiffihusets möbler i spisen.
Och allt i en enda salig röra på golvet. Allt byter plats när Lillisen leker.

Ja, ni hajjar. Det tar en bra stund att plocka iordning och hon hatar att städa. Hon får ont i magen eller i benet eller lägger sig rätt ner på golvet och skriker. Ikväll körde jag ut henne och sa att hon inte fick vara med och städa, då blev det lite intressant, i alla fall.

Ikväll har jag kastat 2 ica kassar med ren s-k-i-t hämtat från hennes rum. Och den där gröna krokodilen som låter så förbannat.

7 kommentarer:

Ting sa...

Hur man än vänder sig har man ändan bak, typ.
Hur blir det i framtiden med städningen?

Ninne sa...

Jag har läst det flera gånger och skrattar högt varje gång! UNNEBART helt enkelt!!

Ke.Li sa...

Ting! Du har rätt. Och jag kommer troligtvis att kapitulera städa när jag måste.

Ninne! Kul att jag kunde roa, så här en måndag!

Anonym sa...

Krokodilen var dessutom trasig, den dansade inte längre!
/Mannen (som förresten tycker om att signera sina inlägg med "Mannen")

Ninne sa...

Men vi har en jävligt högljudd krokodil här som är lånad
från ert hushåll - vill ni ha tebaks den nu då?

Ninne sa...

Men vi har en jävligt högljudd krokodil här som är lånad
från ert hushåll - vill ni ha tebaks den nu då?

Ke.Li sa...

Nädutack. Inga mer krokodiler hos oss.