lördag 30 oktober 2010

En bra dag?

Nu har kaffet bubblat färdigt i perkulatorn och hoppet om en skön dag infinner sig.

Men så är det det här med Halloween-skiten.
Äldsta barnet är lovat att få gå runt och knacka på hos grannar. Jag har stretat emot i flera år, men nu gick det inte längre.
Mellanpojken är bjuden på 3 (!) olika Halloween fester. Detta innebär givetvis 3 olika kostymer.
"För det fattar du väl, att man inte kan ha samma?!"

Och vad som helst duger inte.
Det ska helst vara helkroppsdräkt med mask (som dom har på sig 5 minuter för sen blir det för varmt och så ser dom inget heller och äta snacks funkar inte med mask).

Mitt gråa hårspray och clownsmink kan gå och dra något gammalt över sig. Det är ren och skär s-k-i-t.

Men kaffet är färdigt i alla fall och det andra skjuter vi på framtiden...

3 kommentarer:

Sus sa...

Jag ska erkänna att jag inte öppnar där de utklädda barnen kommer...
Men jag förstår att det är svårt att som förälder vara den som säger nej.

Ke.Li sa...

Vi öppnar ju helst inte heller.
De senaste åren har barnen klätt ut barnen sig och ätit upp godiset själva i hemmets lugna vrå, så att säga. Mycket lugnare!

Ninne sa...

ÖPPNA!!!
Ett år var vi bortresta och kom hem till ett hus som nån hade kastat ett antal ägg på som torkat in. Att jag inte polisanmälde hela stan i mitt raseri...