torsdag 17 februari 2011

Löss - lägg er ner och dö!

Jag är inne på tredje dagen vab.
När jag nu på förmiddagen ringer fritids och dagis för att meddela att vi är hemma resten av veckan är dom inte förvånade.
"Men vi har bara lite feber", säger jag.
Det visar sig att det härjar maginfluensa som bara den på dagis. Det var 3 barn i onsdags och 4 till idag som ringde sig sjuka. Tur att Lillisen la sig i feber redan måndag kväll!
På fritids var det vattenkoppor och lössen som härjade värst. Där var maginfluensan förra veckan.

Så med lite tur i oturen, så slipper vi i alla fall mag-skiten. Lillisen har inte haft vattenkoppor, så det hade jag gärna tagit, men inte under mina VFU veckor. Då måste jag vara på topp!

1 kommentar:

Ke.Li sa...

Efter att ha scannat barnens hår ytterliggare en gång, kan jag nöjt konstatera att lössen "hoppat över" oss igen!

Lillisen:
"Men va gö´ dö´, mamma?"
Jag letar efter löss.
"Löss?"
Det är små djur som bor i håret.
"Djur i håret. Skulle inte tro det va?"