torsdag 24 februari 2011

Multitasking, är det fult?

Bilden är lånad här.

Jag har mycket på gång.
Lite för mycket stundtals.
Nu har vissa grejer löst sig, precis som det alltid brukar göra. Men vissa grejer väntar fortfarande på att en mänsklig hand skall lägga sig i.
Idag går jag på 5 veckors tjänstledighet. Det innebär en del förberedelser. Några måsten som skall tas itu med.
I tisdags glömde jag bort Slarvans utvecklingssamtal. Det var som bortblåst.
Kryssen och bokstäverna på handen avlöser varandra. Oftast glömmer jag bort vad de betyder. I dag är det att jag inte får glömma att ta med skridskor till jobbet, som skall lånas ut till barn utan. Jag ställde ut soptunnan igår, så det saken är check.
Imrogon är det premiär på Lillemans simning. Hur skall jag komma ihåg det?


"Multikörning (engelska multitasking) gör det möjligt för ett operativsystem att genom tidsdelning köra flera processer samtidigt." (wikipedia.se, hämtad 11-02-24)

2 kommentarer:

Cayenne sa...

För att jag ska komma ihåg barnens aktiviteter och tandläkarbesök,lägger jag in det i min googlekalender och sätter sms-aviering på det. Får jag inga sms, glömmer jag garanterat.

Ke.Li sa...

Smart!